Weekend i Småland

Torsdagkväll... 19.20 Tåget från centralen till Älmhult. Nu börjar min lilla minisemester. Jag mötte Cecilia på perrongen och vi klev på tåget och hade sen en rolig resa när vi pratade om allt som hänt det senaste halvåret. Några timmar senare anlände vi till Älmhult där vi blev hämtade av Cecilias granne och körda den sista biten fram till Cecilias hus. 

Så härligt att få komma tillbaka 😀

Jag gick runt och tittade och tyckte att det var så fantastisk att vara i det fina huset igen. Sen packade vi upp och bäddade och därefter var det skönt att borsta tänderna och krypa ner i den så himla sköna sängen. Klockan var halvett när jag släckte 💤💤

Det var skönt att sova en stund på fredagsmorgonen och sen så smakade det bra med frukost i finrummet och med utsikt över sjön Möckeln. 


Skriv inläggstext 

En cykeltur på en halvtimme till Älmhult där vi handla middagsmat och lite annat. Det blev en mycket god fisksoppa med vitlöksbröd. Fredagkväll blev lugn med stickning och småprat framför brasan. 

På kvällen tog vi en promenad i månskenet till grannen Elisabeth som hade bjudit över oss att till ett utomhusbad i hennes badtunna. Det blev verkligen en fin avslutning på den här resan. Cecilia hon doppade sig i sjön efteråt men det kände jag ingen längtan efter att göra, Brr.  

På lördagmorgon tog vi det ganska lugnt men sen  blev det en snabb cykeltur intill Älmhult för att besöka Ikeamuseet och gå en guidad tur kl 11.30. Det var mycket intressant och roligt att få höra historien om hur Ikea startade och utvecklades. 

De hade även en tillfällig utställning där man fick prova på att göra egna mönster och så kunde man sy sig ett eget förkläde eller en väska där av ikeatyg. Det var kul att göra. 

Jag har sovit jättebra förutom inatt då jag sov oroligt så jag var lite trött när klockan ringde vid 7. Sen var det full fart med att packa ihop och städa och vinterstänga huset. Halvelva kom taxin och körde oss till stationen. Nu är jag hemma i min soffa igen, mycket nöjd, glad och utvilad efter en härlig helg hos bästa Cecilia. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0