En händelserik påskhelg

Långfredagen.... nu kan Sanna sluta räkna dagarna för nu har de flyttat in i sin nya fina lägenhet. En härligt ljus och stor fyra.  Flytten gick bra vi var många som hjälpte till. Nu är det bara småfixet kvar. Skönt för dem att flytta en långhelg så att de får tid på sig att komma i ordning. 

(null)

(null)

Påskafton.... jag tog det lite lugnt på fm, satt i soffan och läste en bok. Sen åkte jag till mamma och åt lite påsklunch med henne och syrran och Jan. Mysigt! 😀
Väl hemma igen så gjorde jag lite påskfint. 
(null)

(null)

Påskdagen.... då firade vi svärmor som fyllde  85 år på långfredagen. 
Marie, Pär, Uffe och jag hämtade henne på Ria gården och så åkte vi till Mariefred där vi mötte Sanna, Claes och Tuva och så åt vi påskbuffé på värdshuset där. Sen åkte vi med henne hem igen och satt och pratade och Inga-Britt och Tuva lekte tittut. Inga-Britt blev så glad och överraskad över att vi kom och firade henne allihop. 
(null)

(null)

Annandagen....... Uffe är  i Stallarholmen och tömmer Inga-Britts lägenhet tillsammans med Lotta och Bosse. Jag har fortfarande ont i ryggen så jag kunde inte vara till någon vidare hjälp med att bära möbler. Så jag är hemma och fixar istället och pysslar om Pär som ligger i sängen med feber och hosta.
Det har varit en ganska kall och kylig påskhelg, lite snö kvar här och där. Men när solen skiner och värmer så får man ändå lite känsla av att våren är på väg. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0