Julmarknad på Liseberg

Efter en god nattsömn så väntade hotellfrukosten. Vi bredde ut oss över två bord läsande Göteborgs-Posten och njöt av en lång frukost med mycket gott. Stärkta av den gjorde vi oss i ordning och gav oss ut på stan. Vi promenerade bort till Liseberg och gick sedan runt där och tittade på alla fina juldekorationer och på allt man kunde köpa. Uffe handlade till julbordet, flera olika sorters korvar, enbärsdricka ,  sill och rökt röding och en liten ostbit från Jämtland slank med också. Jag handlade inte så mycket men brända mandlar, en liten tomte och några nya pepparkaksformar packades ner i ryggsäcken. De hade väldigt vackra julkulor men jag vågade inte riskera att de skulle gå kras innan vi var hemma. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Efter en fika och mätta på alla intryck och med en rejäl dos julstämning så var det dags att lämna Liseberg och gå till hotellet och hämta vår packning och bege oss till stationen där vi placerade våra ryggsäckar i en förvaringsbox och så gick vi och tittade lite i Nordstan. Sen började vi leta efter någonstans att äta middag och det visade sig inte vara så enkelt. Vi gick och gick och klockan tickade på  och jag tänkte att det blir ingen middag det blir en korv på pressbyrån. Men så hittade vi Dine ett litet ställe som utlovade hemgjorda hamburgare och god öl. Uffe tyckte att det verkade bra men trodde inte att jag skulle vara så intresserad. Men jo mina fötter ömmade efter allt promenerande och jag tänkte att det här är säkert bättre än inget alls. Och får Uffe en god öl då blir han glad och det ångrade jag verkligen inte. Hamburgare är inte min passion men den här.... så fantastisk god och med hembakt glutenfritt bröd och pommesfrites.  Snudd på himmelsk, plus att jag var väldigt hungrig.  (null)


Nu sitter vi på tåget och närmar oss Stockholm igen.... mycket nöjda och glada efter en liten minisemester i Göteborg. Tack min älskling ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0