Semlor

Idag var jag på Bagisscouternas semmelbasar som för tillfället hade fått hysa in sig i skarpnäcks kulturhus eftersom de för närvarande håller på att renovera folketshus i Bagis det fungerade det med även om jag tycker det är mysigare hemma i Bagis. Jag hejade på några gamla ledare från min tid i scouterna och så tog jag lite lotter såklart men vanninget vilket egentligen inte var tanken utan för att det är självklart att stödja scouterna. Kåren har vuxit rejält och det är jättekul för det var lite kritisk ett tag när inga ledare fanns och det var svårt att rekrytera nya. I vimlet träffade jag till min glädje Moa och Viktor och lille Isak men jag höll mig på avstånd eftersom jag är så förkyld och hostig. Marie bjöd mig på en fika men tyvärr ingen semla då det inte fanns några glutenfria. Men det var ok för sen  gick jag hem och bakade några själv. 
Jag har varit hemma hela den här veckan, det började med feber och sen blev kom förkylning och en jobbig hosta som håller mig vaken på nätterna. Det är så tråkigt☹️att vara hemma. Jag tröttnar ganska snart på att kolla på film och läsa och då börjar jag städa skåp och lådor i och för sig lite intressant man hittar ganska mycket man har gömt undan. Men tyvär så orkar man ju inte riktigt det heller så då är det tillbaka till soffläge en stund. Tur att vi har Ida då kommer jag i allafall ut och får lite luft och dagsljus. 
Lite glad att jag sjuknade den här veckan i allafall för förra helgen då hade jag min pysselträff med pysseltanterna och det var så längesen sen sist vi sågs. Så det var verkligen jätteroligt att träffas igen. Jag bjöd på potatis och purjökssoppa och Äppeltoscakaka vilket uppskattades av tanterna. 
(null)

(null)

(null)

Jag fick så många fina tulpanbuketter och Marita hade gjort ett fint tvålfat i keramik och Katarina hade gjort en fin fågelskulptur att ha i trädgården. Jag blev så glad. Det är alltid lika kul och alla verkar tycka att det är så roligt med mina pysselträffar. 

Helgen innan var Annette och jag på vårsalongen och som vanligt var vi rörande överens om att del konstverk skulle vi göra bättre själva. Men visst var det några saker som vi tyckte var speciella. 
(null)

(null)
Som den den virkade jättekaninen och hundratals yogapositioner i keramik. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0