Första semesterveckan....

Lördagmorgon. Härligt att vakna på landet med känslan i kroppen att nu väntar fyra veckors ledighet. Mys  i hammocken med tidning och korsord. 
(null)
Här är en sex år gammal bild innan hammockens tid. Det var fint då med men det är skönare i min kära hammock. 
(null)

På söndag eftermiddag fick vi kärt besök som stannade till måndagkvällen. Vi sydde byxor och lagade hål.  (null)
Ett snabbt parti krocket blev det också. Tuva tycker att mormor krånglar till med reglering hur man spelar,  hennes är mycket bättre. 
(null)

Vi plockade jordgubbar, många..... det är ju så gott. Nu är de rensade och väntar på att bli saft och sylt. 
(null)

(null)

(null)

(null)
På kvällen lagade vi mat tillsammans, laxpaket på grillen och Pavlovatårta. Underbart gott😍
(null)

(null)
Igår var jag en sväng till Uppsala och tittade på hur jättefin deras lägenhet blev efter att Uffe och Sanna hade målat och tapetserat den i förra veckan. Tänk att färg kan göra så stor skillnad. Och så köpte jag en gul klätterros och lavendel som jag ska plantera ut i trädgården idag. 
En maskin med lakan fick jag tvättat också som hängdes upp i trädgården. 
(null)

I morgon ska vi åka till Inga-Britt och sen på fredag ska jag träffa mamma och gå på banken med henne och på lördag åker vi kanske till lådbilslandet i Nykvarn. Ja veckan går.... även när man har semester 😎


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0