Med mamma, syrran och Janne på landet

Vilken helg! Så himla roligt det blev. 
Jag åkte på fredagkvällen och hade sällskap med Marie till Uppsala där vi åt en god men sen middag pga av alla köer upp. Sen åkte jag själv vidare till landet Marie skulle sova över hos syrran. Lördag fm for jag runt och städade i hus och bodar som en tok, så det skulle vara fint när mamma, syrran och Janne kom. Jag gräddade våfflor med sylt och grädde till lunch och mamma åt tre stycken. 
Mitt i våffelätande fick vi en riktig överaskning. För Sanna, Marie och Tuva kom 😍 så himla roligt! Det blev ett riktigt våffelkalas. 
Såklart skulle vi ta en bild när vi var samlade allihop, jag knäppte säkert 20 bilder men den här blev bra 😀
(null)

(null)

Efter lite lek och bus med Tuva så for flickorna tillbaka till Uppsala och jag la ut alla delarna till min lilla pytteköks ö. Janne skruvade ihop lådan och jag gick in och började laga middagen. Torskrygg med bacon, lingon och potatismos. Mamma och syrran hade det mysigt i trädgårdgruppen med lite vin, cider och ostbågar. Mamma blev lite nyfiken på Tuvas såpbubblor och provade att blåsa några. 
(null)
Sen var det dags att äta och de tyckte alla det var gott, sa de i allafall 😀. 
Min snälla storasyster och mamma hjälptes sen åt med disken och Janne och jag skruvade ihop köks ön. Det blev så bra, precis som jag hade tänkt. En extra arbets och avlastningsyta. 
(null)

Sen bäddade vi och mamma fick sova i vardagsrumssoffan. 
En skogspromenad med Ida innan det blev dags att göra kväller. 💤💤
På söndagen åkte vi en tur till Gysingeforsarna och mamma bjöd oss på fika på café Udden. 
(null)

(null)

Ett fint avslut på helgen. ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0