Blommor och bär

Det är alltid lika kul varje vår, att åka till Vinnersjö. Fyra växthus fulla med plantor. I år blev det dock lite annorlunda då jag helst inte ska lyfta och bära tungt. Jag plockade de blommor och grönsaksplantor jag skulle ha och Uffe ❤️ lyfte och bar. Sen packade han in allt i bilen. 
(null)

(null)

Idag har Uffe tagit sig an sitt andra trädgårdsprojekt att gräva upp och ta bort hjärtbergenian som han av någon anledning inte gillar. Sen grävde han upp hela den rabatten och hällde i ny jord och planterade vinbärsbuskar och hallon där. 
(null)

(null)

Jag gjorde rent växthuset och planterade blommor. 
(null)

(null)

(null)

Hängmattorna är på plats och snart kan jag skörda rabarber till en paj. 

(null)

(null)

Två härliga soliga majdagar, lite blåsigt men varmt. Det är så himla skönt att få vara här och gå runt och fixa i vår trädgård. 
Uffe sågade ner några grenar från häggen som var torra. Det finns fler men vi väntar till den har blommat färdigt. Den doftar så ljuvligt gott. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0