Ljuva syrener

(null)
Ännu en fantastisk varm och solig helg. Uffe och jag har varit ute hela dagarna och donat i trädgården. Uffe har klippt gräsmattan. Fyllt igen den gamla dammen och  sått ängsfrön där. 
(null)
Jag har planterat jordgubb och smultron plantor framför hallon och vinbärsbuskarna. En egen liten odlingslåda till Tuva har jag också gjort i ordning där hon kan så det hon vill ha. 
(null)
Igår tog jag några fina stjälkar av rabarberna och gjorde en paj. Mums😀
(null)

(null)
Helgen avslutade vi hos Uppsalafamiljen där vi blev bjudna på en jättegod middag. 
Tuva cyklade till Ica med mig och handlade mathavre som hon stolt hade i cykelkorgen när hon cyklade tillbaka. Hon är så duktig och har koll på bilar och övergångställen. Sen låste hon fast sin cykel så ordentligt i cykelstället på gården. 
(null)
Vi kollade på Tuva när hon tog sitt kvällsbad innan vi åkte hem till stan och en väntande arbetsvecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0