Ett år till

Jag funderar på det här med ålder, av någon anledning kan jag inte riktigt förlika mig med att jag har fyllt 57 år. Siffrorna talar om att jag är äldre men så känner jag mig inte. Men det väl så man är väl inte äldre än vad man gör sig och egentligen är det ganska oviktigt så länge man orkar gå upp varje morgon och glädjas åt ännu en dag. 

(null)

Hur som helst det är alltid kul att bli i hågkommen och firad med blommor och presenter.  Det är bra att önska också för jag fick något som jag verkligen ville ha och behöver, ett  höj och sänkbart bord. Perfekt när jag ska klippa till tyg eller stå och jobba med något annat projekt. Två böcker fick jag också, en tacksamhetsbok från Marie, som man skriver i varje kväll. En roman från syrran som jag ska börja läsa i kväll. 
När mina kära hade åkt hem, mätta på kakor och tårta så tog jag en långpromenad med Ida och så avslutade Uffe och jag födelsedagskvällen med att gå ner till Bagis kvarterskrog Centan och äta en god middag. Regnbågsfile, fänkål, potatis och saffranssky. Mums!
Det blev en fin dag trots att saknaden efter mamma fanns där hela tiden. Det  var som att jag väntade på att hon skulle höra av sig.  Det blev med ens väldigt påtagligt att mamma faktiskt är borta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0