Ett lugn nyårsafton

Tack och lov så var det betydligt mindre smällare och raketer det här nyåret. Så Ida hade det ganska ok, blev lite jobbigt vid tolvslaget bara. Då låg hon i mitt knä med filt över. Men tidigare år har det verkligen varit jättejobbigt för henne. 
Vi hade det också lugnt, vi skulle ju egentligen firat med syrran och Jan men syrrans förkylning satte stopp för det. Synd om dem som missade nyårsmaten. Hälleflundra med vitvinsås och creme brulée. Pär kom hem för att duscha innan han skulle vidare på nyårsfest i Hammarbyhöjden   Så han satt med och åt också men inte vår mat , nä det blev årets sista hamburgare med pommes från bagisgrillen. 
Sen satt vi varsin soffhörna och väntade på tolvslaget.... det är så märkligt att vara vaken till 12 är ju inte något problem, när jag läser en bra bok eller tittar på en spännande serie, men på nyårsafton. Då är jag så trött och vill gå och lägga mig. Men hur som helst vi höll oss vakna och skålade in det nya året. 
På nyårsdagen rensade jag ut bland mina kläder och flyttade in det som blev kvar i Pärs garderob som han lämnade kvar. Vilket jag är glad för, det blev så himla bra. 

(null)
Så lagade jag soppa på en spik dvs av det som fanns hemma. 
(null)

Den 2 januari, årets första semesterdag. Tvättstugan bokad till kl 7 . När tvätten var tvättad åt jag lite lunch och sen gick vi en tvåtimmars långpromenad med Ida. Skönt att röra på sig. Det blir lätt för mycket av det goda vid jul. Men nu ska det bli andra bullar, goda föresatser som alltid vid ett nytt år. Men faktum är vissa saker mår jag bättre av att inte äta. Så mindre av det och att komma igång med lite träning, nu har jag faktisk inga  ursäkter, tyvärr. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0