Semester

Första veckan är redan till ända... Det var med blandande känslor vi åkte till landet Uffe och jag första gången utan Ida. Det är ingen överdrift att säga att det var fruktansvärt jobbigt. För jag ser henne överallt i soffan, under köksbordet och i trädgården. Värst var det när Uffe åkte hem för att jobba några dagar och jag skulle vara själv. Ingen som varnar och skäller eller småmorrar som Ida gjorde när det var något hon hörde. 
Hur som helst, det var väldigt skönt att gå på semester och jag har haft en skön vecka. Vädret har varit lite blandat, varmt, sol och regn. Jag har fixat en del i trädgården. Städat och snyggat till här och där.  Cyklat, jag tog med cykeln från stan den är betydligt mer lättcyklad än den som finns här. Man kommer någonstans och det blir lätt några mil. Det är kul att se sig omkring och jag upptäcker nya svampställen. Jag har läst några böcker, vilat och haft det ganska bra. 
Uffe hängde med till Valbo (lite förvånad över det då det inte är hans förtjusning) där vi handlade på Ikea. En extrasäng, ihopfällbart bord och klappstolar. Vi fyllde på matförrådet på Coop och så handlade Uffe kläder som han ska ha på Marie och Alex bröllop. På vägen hem stannade vi till hos Eva Skoglund i Vinnersjö och köpte två trasmattor. 
Idag kommer alla barnen och de ska vara här i några dagar och hjälpa till att lägga om taket på badrummet och gästrummet. Det ska bli så roligt och jag ser verkligen fram emot det. Jag tänkte på svärmor när jag räknade kuddar, täcken och lakan att så här  måste hon ha gjort och känt innan vi kom upp till sörbygden på somrarna. 



Bilen är packad. 

(null)


Frukost ute, så ljuvligt.  (null)

(null)

Cykeltur jag hittade svamp och honung. 
(null)

(null)
 
Skön stund i hängmattan
(null)

Jag gjorde ett luktärtstorn. 
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0