Takbyte och svalkande bad

Såklart att det skulle bli sommarens mest soliga och varma vecka när alla barnen och barnbarnen kom. Så roligt att ha dem här allihop. Nu skulle det rivas och läggas på ett nytt tak Uffe fick mycket god hjälp av Pär, Claes och Alex med att riva och åka till tippen med allt bråte och att lägga på nya bräder. Det var väldigt varmt och soligt så vi åkte och badade varje dag och åt mycket glass och drack mängder av vatten. 

(null)

(null)

(null)

(null)

 


Vi var till Backa och plockade jordgubbar 🍓 som vi sen hade till Sannas cheesecake och provsmakning av bröllopstårtan och så kokade Sanna ljuvligt somrig god saft. 
(null)

Hugo tränade med Moster 🥰
(null)
 
Vi åt goda middagar och diskade mycket. 
(null)

(null)

Så åkte de hem och det blev väldigt tomt och tyst. 
Uffe fortsatte jobba med taket och nu är det färdigt. Jag började mitt projekt med liten damm och grävde så svetten rann. Jag sågade upp restvirke som kan användas till nya blomlådor och sydde en klänning och byxor till Tuva och Hugo. Provbakade foccacia till bröllopet. Cyklade omkull och gjorde illa armen. Plockade krusbär. Gjorde mina fötter bröllopsfina.  I morgon åker vi till stan igen efter att ha haft drygt två underbara sommarveckor på landet. 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0