Semester en fredag

Så härligt att förlänga helgen med en dag. En väl använd semesterdag. Tidigare under veckan upptäckte jag att min framtand fått en spricka och så hade det lossnat en bit av tanden också. Åh ångest detta kan bli dyrt jag såg tusenlappar fladdra i väg. Men jag ringde tandläkaren och fick en tid på fredag klockan ett, perfekt. På förmiddagen hade jag bestämt med Pär att vi skulle övningsköra men när jag hade hämtat upp honom så hade han ångrat sig angående körningen. Men kunde absolut tänka sig att ta en tur med mamma och äta lunch någonstans. Så vi körde till Ulriksdals slottsträdgård bra attpassa på när man är ledig då de bara har sin goda vegbuffe på vardagarna. Det blev inte så mycket handlat pga av tidsbrist men en amaryllis till bästa vännen Lena fick följa med. Släppte av Pär på vägen och så skyndade jag mig vidare till tandläkaren. Som till min stora glädje sa att det där fixar hon och lagade min tand på en kvart. Det kostade inte ens något då det går på min tandförsäkring. Glad sätter jag mig bilen och åker ner till Tungelsta för en fika med Lena, en mysig avslutning på min fredag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0