Så glad för min helg

Så nöjd med min helg synd att den är slut, klockan närmar sig sovdags men jag måste bara skriva lite.... gick upp tidigt på lördagsmorgonen, ringde på hos Sanna vid niotiden. Hängde lite med gullungarna sen åkte Sanna och jag till fullerö handel och gick runt där och tittade på alla fina inredningsdetaljer. Sanna kompletterade sin Bruka servis med några tallrikar. Jag köpte en svampkorg och en födelsedagspresent till Sanna. Vi åt en lätt lunch där i det mysiga cafét innan vi styrde bilen mot Tärnsjö och svampskogen. Vi stannade till vid vårt vanliga ställe i Gullsmyra och på en halvtimme hade ifyllt våra korgar till brädden. Så otroligt kul. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Framme vid stugan kokade vi the och åt varsin macka, man blirhungrig av att plocka svamp. Sanna plockade de sista tomaterna, björnbären och hallonen. Jag planterade lökar och plockade en korg med ringblommor, som jag ska torka och göra salva av. Sen blev det middag Uppsala och lite pyssel med Tuva hon lärde mig att knyta en nyckelring och så fick jag ett jättefint armband som hon hade gjort till mig. En jättemysig lördag och så härligt att få vara med Sanna en hel dag alldeles själv. 


Idag tog jag bilen till kungen kurva och handlade på stoff och stil, Ikea och middagsmat på Ica. 
Hem igen och lagade lasagne till Uffe och våra middagsgäster Marie, Alex och Pär. Det är alltid så roligt att vara tillsammans med mina familj. De ger mig så mycket glädje och energi. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0