Björkö


Så kom vi iväg… Sanna, Marie, Pär och jag. Så himla roligt att få åka iväg med dem allihop. Tyvärr var inte Anita riktigt återställd så hon och Janne kom inte iväg till Björkö som de hade tänkt. Det kändes ju tråkigt såklart att de inte skulle vara där. Vi sov i missionskyrkans vandrarhem på Björkö. Jättemysigt! Vi fick två fina små rum och ungarna trängde ihop sig i ett rum med 4 bäddar och jag fick eget rum vägg i vägg och de slapp bli störda av mina snarkningar. När vi kom fram så handlade vi räkor och havskräftor i hamnen som vi åt till middag så underbart gott 🥰
(null)
På väg till Björkö med färjan 
(null)
på fredagen hade vi en helt fantastiskt dag men det kändes konstigt att komma till husvagnen när Anita och Jan inte var där. Men vi badade och solade och Pär och jag tog en lång promenad runt ön. Tyvärr brände han sig ovan som han är att vara ute sådär mycket i solen. Men vi hade det så härligt. På kvällen tog vi en promenad i hamnen där vi handlade en födelsedagspresent till Janne och sen gick vi till hamnkrogen och tog varsin drink. 

(null)

(null)

(null)

På lördagen vaknade vi till en regnig dag men vi packade vi ihop och städade våra rum och lämnade Björkö för en dag och natt i Göteborg. Vi började med att besöka en scrap book butik på Hisingen och där borde man ha haft en bild på Marie när hon klev in. Hon såg ut som om himmelriket hade öppnat sig och oj så mycket det fanns där. Det var säkert 10 ggr större än den butik hon brukar handla i hemma. Det var kul att gå runt och titta på allt men lika fascinerade som Marie var vi inte så vi lämnade henne där en timme och gick och tittade på lite annat och så fick hon gå där i lugn och ro. Sen åkte vi till parken Slättadamm där vi åt lite lunch och gick upp på berget och hade milsvid utsikt över Göteborg. Sen tänkte vi gå på universum vid Liseberg, men vi hittade ingen parkering i närheten. Så vi åkte till Nordstan och parkerade och tog sedan en ganska blöt promenad till Botaniska trädgården där vi fikade och tittade på blommor i hällregnet. 
(null)

(null)

(null)

  (null)


Efter det var det dags att checka in på hotellet och middagen åt vi på en mysig Tapas restaurang. 
Sanna och jag tog en fin kvällspromenad i det fina området. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Söndagmorgon, efter en god hotellfrukost så körde vi Pär till tåget för vidare semesterresa till Köpenhamn där han ska hälsa på hos en kompis i några dagar. Tjejerna och jag körde vidare hem till Stockholm igen. Glada och nöjda med vår lilla semestertripp, fast de var lite inne på att sätta mig på tåget och åka till Ullared. Men det får bli till nästa sommar. 
Jag kände mig så glad och fylld av energi och tacksam över att mina barn ville göra resan med mig. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0