Mera julförberedelser

Åh jag tycker att det är så roligt den här tiden, att fixa och pyssla inför julen. Igår rensade jag ur kyl och frys. Så på kvällen hade jag kokat en flaska saft, kokat två burkar med blåbärssylt och lagat två middagar samt bakat lussebullar. Lite glöggmys med grannen Linda blev det med. Idag har jag gjort pepparkaksdeg tänkte baka några i morgonkväl. Det luktar så gott och jag måste ju använda några av pepparkaksformarna som jag har samlat på under åren. Söndagseftermiddagen tillbringade jag med Marie vi var till Liljeholmen 
s galleria och handlade på systrarna gröna. Jag föll för ett ljuvligt mohairgarn i grönt och blått ska bli en halsduk till min vinterjacka tänkte jag. Några julklappar till Hugo blev köpta också. när vi var klara åkte vi till min favoritblomaffär Rosendals trädgård och handlade några fina röda julstjärnor. Två ska jag ge bort och en får sprida julstämning hos oss. 

 
 
 Tänk att ha alla dessa vackra amaryllisar hemma, från Rosendals trädgård
Det var så roligt att handla med Marie 🥰 jag är alltid glad när jag får vara med mina fina barn. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt🤠

2023-12-27 @ 21:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0