PĂ„sk 🐣

Åh jag kĂ€nner mig glad och nöjd för den hĂ€r pĂ„skhelgen. Det har varit sĂ„ skönt att ha varit ledig i fyra dagar, det gör sĂ„ mycket. LĂ„ngfredagen firade vi Uffe som fyllde 65 Ă„r. Med fika och sen middag pĂ„ kvĂ€llen. Han blev uppvaktad med blommor och pengar till bĂ€ttre behövande vilket var det han önskade sig. Roligt att ha alla hemma och kul att syrran och  Janne var med ocksĂ„. 
(null)
Paket frÄn Hugo och Tuva


PĂ„skĂ€ggsjakten gick ganska fort i Ă„r inte lika mycket yta att leta pĂ„ som det brukar vara nĂ€r vi Ă€r pĂ„ landet. Men det var kul Ă€ndĂ„. 
(null)

PĂ€r och Sanna gav sig ner i kĂ€llaren för att hitta PĂ€rs gamla cykel och se om den kunde passa Tuva. 
Det roliga var att PĂ€r hade kvar cykelnyckeln pĂ„ sin nyckelknippa. SĂ„ han tog bara upp nyckelknippan och lĂ„ste upp cykeln som han hade nĂ€r han var 10- 11 Ă„r đŸ˜‚đŸ€Ł   Kul att den kommer till anvĂ€ndning den har ju stĂ„tt i kĂ€llaren ett antal Ă„r nu. 
Tuva fick lĂ„na min symaskin och sydde sig en liten vĂ€ska med bara lite stöd av mig. Superduktig och noggrann Ă€r hon. Sen gjorde ett fint armband till mig av minigummisnoddar. Det Ă€r roligt att hon Ă€r sĂ„ kreativ. 
(null)

PĂ„skafton packade vi bilen full och Ă„kte Ă„kte vi till landet Uffe och jag. Hans  fina blombuketter fick följa med och den lilla rhododendronbusken han fick av Anita och Janne ocksĂ„. 
Det var sĂ„ 11 grader och sol sĂ„ hĂ€rligt nĂ€r vi kom fram till stugan. Vi njöt av Ă„rets första fika ute. 
(null)

Sen skruvade jag ihop min fina skottkĂ€rra med lite hjĂ€lp av Uffe. Jag Ă€r sĂ„ himla nöjd med att jag köpte den, den Ă€r verkligen praktiskt och sĂ„ vĂ€lter den inte. Att det dessutom Ă€r snygg gör ju inget. 😉 en pĂ„sk utan att att plantera blommor pĂ„ bron gĂ„r ju inte och nĂ€r jag Ă€ndĂ„ var i farten sĂ„ pimpade jag den gamla cykeln ocksĂ„. 
Sen dammade jag och dammsög pĂ„ sovloftet och skakade tĂ€cken och kuddar och bĂ€ddade rent. Uffe lagade en god middag under tiden. 
(null)

(null)

(null)

(null)

Söndagen tog vi det lugnt i soffan hela förmiddagen lĂ€ste och njöt av att vara ledig. SĂ„ skönt. Men nĂ€r det kom en liten spindel đŸ•·krypande pĂ„ mig dĂ„ insĂ„g jag att det var dags att ta itu med vĂ„rstĂ€dningen i resten av huset. 
 Jag vaknade i morse med den hĂ€rliga kĂ€nslan att fĂ„ vara ledig en dag till. Lite fix i trĂ€dgĂ„rden, planterade rhododendron och en vinranka som jag köpte pĂ„ trĂ€dgĂ„rdsmĂ€ssan. Sen packade vi ihop och for hemĂ„t, men vi stannade pĂ„ min favorit handelstrĂ€dgĂ„rd pĂ„ vĂ€gen. Vi fikade dĂ€r och sen handlade jag nĂ„gra dahlia lökar, lite fina vĂ„rblommor till balkongen (som fĂ„r stĂ„ inne dĂ„ det  skulle bli kallt nĂ„gra nĂ€tter) Uffe handlade nya fröer till sin sommarĂ€ng. 
En perfekt avslutning pĂ„ en hĂ€rlig pĂ„skhelg. 
(null)




(null)
Uffes födelsedagsblommor fick följa med hem igen


(null)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0