Vårstädning


Lördagen började lite grå och mulen och med lite duggregn, dock ganska varmt. Så alla kläder jag hade klätt på mig åkte av allteftersom. Jag började med att rensa bland jordärtskockorna tog bort allt gammalt visset som hängde över staketet. Flyttade om några och grävde upp en hel balja som jag gav bort till grannen. Städade ur odlingslådornaoch sparade allt skrufs till sommarrabatten jag har planerat att göra. Fram på eftermiddagen kom solen och då kom Gustavsson ut och började kratta och göra fint också. Passade på att njuta av solen en stund innan det var dags att gå in och laga middag. Jag gjorde några blommor av kräpppapper och ställde i fönstret i brist på några att plocka ute. 

(null)

(null)

(null)


Idag har det regnat hela dagen och det regnar fortfarande. Men jag hade en skön stund i badrummet på förmiddagen med hårinpackning och fotbad. Sen packade vi ihop oss och körde till Uppsala. Jag lämnade sjalen som jag har stickat till Sanna. Sen myste vi med barnbarnen en stund innan vi for hem till Bagis och en stundande arbetsvecka.  Uffe lagade torsk med äggsås till middag så underbart gott. Nu ska jag vika lite tvätt och hänga upp den nytvättade, ett evighetsgöra. Men numer har vi inte så mycket att tvätta 😀

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0