En händelserik helg

Som började med att vi tog avsked av Jenny i Österhaninge kyrka, tungt och mycket sorgligt men det blev trots det en väldigt ljus och fin begravning med många av hennes vänner som fyllde kyrkan. ❤️

På lördagen gick flyttlasset från Stora gungans väg till ett tillfälligt boende hemma hos Alex mamma Maja i Nynäshamn. Men om cirkus åtta veckor är det dags för den stora flytten till det egna huset i Tungelsta. På vägen hem så stannade jag och Maries till på blomsterlandet och köpte frön, jord och lite vårblommor som ska stå på trappen till påsk i vår lilla stuga. Nästkommande helg åker vi upp och sätter på värmen, för helgen därpå är det påsk. Då är planen att alla barnen kommer upp till stugan och firar påsk och Uffe som fyller 65 på långfredagen. 
(null)


Idag har jag och Cecilia varit på Liljevalchs vårsalong, så roligt att ses och går runt och titta på alla konstverk. Tyvärr tycker vi att året salong var ganska medioker det fanns några bra men och mycket som lämnade oss helt oberörda och faktiskt lite uttråkade. Men vi åt en god lunch på Blå porten och pratade och pratade om allt som hänt sen sist och om framtiden.  
(null)

Konstverk av kaffefilter

(null)

(null)
Den här var bäst målad i olja och tredimensionell


Väl hemma igen så dammsög jag och torkade golven med min nya städkompis ångtorken. Det blir så rent 😀 fina tulpaner och några pappers blommor i en vas blev pricken över i i vårt nystädade hem.  Två nya grytlappar till köket har jag virkat också i helgen.  Nu är jag redo för en ny vecka. 
(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0