Lite hemmafix

Så roligt det är att få göra om till det bättre hemma. Vi har haft varsitt skrivbord i sovrummet, jag hade  mitt som sy och pyssel bord och Uffe som data och jobbhörna. Men på senare år så sitter vi inte där längre utan de stod bara där och belamrades med grejor det var svårstädat och gav ett ett rörigt intryck. Till sist tröttnade jag och bestämde att nu ska de ut och det ska bli fint i sovrummet. Så Marie och jag åkte till Ikea en dag och tittade på olika alternativ. Tyvärr var just de skåp jag bestämde mig för slut, typiskt. Men i Uppsala fanns de så när vi var där för att fira Tuva 10 årsdag så stannade vi till och hämtade upp dem på Ikea. Lite pyssel med att få ihop skåpen var det med det blev precis så som jag hade tänkt. Jag bytte knoppar och lade på grå kontaktplast för att ljusa upp skåpen och av bara farten så fick sängbyråerna lite grått på sig också. 
Jag är så himla nöjd och blir så glad varje gång jag går in i sovrummet nu, till skillnad från förut när jag störde mig på röran. 
(null)

(null)
När jag var klar så började jag med nästa rum 😀 där var det väl egentligen inte så stökigt men jag ville ändå få till en helhet i rummet med en vit hylla. Min tanke var också att få plats med alla mina olika projekt på samma ställe inte ha dem utspridda i olika skåp och lådor. Så det blev en ny vända till Ikea. Även här, blev det väldigt bra. Jag är inte riktigt färdig än det är lite småfix kvar knopparna på skåpen ska målas med guldfärg, liksom spegeln. 
(null)

(null)

(null)
(null)



Nu kan jag sitta där och hålla på med mitt senaste pysselprojekt. Pappersblommor, så himla kul. 
(null)

(null)



Jag har också äntligen städat och sorterat i källaren, vilket var bra då jag kunde ställa ner det ena skrivbordet där. Det ska få komma ut och stå i min systugan på landet. Det andra skänkte jag bort till en jobbarkompis. 
Nu har jag planer på att göra om i vardagsrummet också. Men det får bli till hösten. Jag ska ju ha något att göra då med. 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0